Utvecklande matcher mot LB07
2022-06-20 15:09

Kulladals FF:s duktiga Pojkar 2014 spelade under söndagen roliga och utvecklande matcher borta mot lagets duktiga vänner i LB07. Två lag vardera som spelade vardera två matcher och det var riktigt bra nivå på spelarna i båda lagen och på alla fyra matcherna. Lagens tränare hade haft dialog när matcherna planerades så att matcherna skulle kunna bli så jämna och utvecklande som möjligt och utvecklande matcher var precis vad det blev. Det var hög intensitet i matcherna, där publken bjöds på både mycket fin teknik och stark kämpaglöd. Båda lagen både dribblade sig fram och passade sig fram till många fina målchanser. Och mål blev det också, trots strålande målvaktsspel från alla målvakter. Spelglädjen var helt underbar och trots tuffa dueller så var det fin kamratlig stämning både på och utanför plan. Det var fyra helt jämna matcher som resultatmässigt kunde slutat hursomhelst, fast de väldigt glada KFF-spelarna hade full koll på resultaten.😄 Alla KFF-spelare och tränare gör väldigt bra insatser mot mycket bra motstånd. Mycket bra killar!

Kulladals FF P2014 har en stor och stark trupp på närmare 50 spelare. Lagets duktiga tränare har gjort och gör ett helt fantastiskt jobb tillsammans med spelarna. För det krävs såklart mycket för att alla spelarna ska bli sedda och trivas. Och samtidigt kunna ge alla spelare de fotbollsmässiga utmaningar just dom behöver utifrån sina olika fotbollsmässiga nivåer för stunden. Och alla lagets spelare ges regelbundet med matchspel. Att förena bredd och spets är viktigt för att alla våra spelare ska kunna lyckas på plan, ges adekvata utmaningar, kunna utvecklas och känna glädje med sin fotboll, både på träning och match. Att tränarna i KFF P2014 lyckas få ihop detta pussel är imponerande! Träningsnärvaron är hög, glädjen och kamratskapen är på topp i laget och den fotbollsmässiga utveckligen går fint framåt. Kulladals FF P2014 är verkligen ett harmoniskt och bra lag, Mycket bra alla spelare och tränare!

O A O A E, VI E KULLADALARE 💙

Samarbetspartners