Täby FK 2012 Invitational Cup i Stockholm
2022-08-22 23:00

I helgen åkte P2012-killarna på en resa till vår vackra huvudstad Stockholm, för att spela en fantastisk cup. Turneringen riktarte sig till pojklag födda 2012 på nivå svår-extra svår, som vi blev inbjudna till. Man kunde inte få en bättre start efter en månads sommaruppehåll. 😆

Killarna spelade bra igenom första dagen med fina segrar över Ekeby BK med 8-1 och Nacka FC med 4-3, sista matchen skulle visa sig bli kampen om vem som skulle vinna gruppen. Och ja, en bättre motståndare kunde vi inte önska oss, för det var mot självaste Brommapojkarna 2.

Brommapojkarna er en jättestor klubb som bara har så många bra lag och verkligen har ett bra upplägg för sina pojkar. Den här matchen spelades väldigt taktiskt av våra motståndare - skönt att se man kan göra det i den åldern 👍💪.

Tyvärr låg vi efter två gånger. Men vi är nu Kulladals FF från Malmö och vi ger inte upp! Efter 1-0 och 2-1 kommer vi på 1-1 och 2-2 med 3 minuter kvar! Just nu ligger vi före gruppen, men grabbarna ville mer de ville vinna den och var också nära seger i sista minuten men vi hade inte domaren (målet underkänd) och lyckan med oss. Men vi må gerne sige att vi vann gruppen med en bättre målskytt 😉 bra jobbat grabbar, vi är stolta över er! 👍 Alla kämpade på, trots att vädret ibland inte var helt perfekt.

På söndagen gjordes en ny grupp med två andra lag som också vunnit sina matcher dagen innan. Vi spelade riktigt bra och stod riktigt bra på planen. Men tyvärr gjorde vi några olyckliga misstag som också kommer med fotbollen och det utnyttjade de andra lagen. Första laget vi mötte var IFK Stocksund som vi tyvärr förlorade med 3-1 till och 15 minuter senare efter 2x20 minuter mot dom, skulle vi mötte ytterligare ett starkt Brommapojkarna-lag som vi forlurade mot med 4-2. Men allt i allt spelade vi bra och kämpade hela vägen. 🙏🏽💪

Ett stort tack ska sägas för en mycket flot genomförd Cup av Täby FK. Alla människor runt cupen var supertrevliga och så hjälpsamma och vänliga personale runt om, stort tack till er och vi hoppas att vi ses igen en underbar dag. Det var otroligt att se så många välspelade lag och spännande matcher. Superbra gjort till er alla och ett stort tack till Mikael Bergström (Micke) för att du gav oss denna superhärliga mulighet/upplevelse det uppskattas mycket 🙏🏽.

Også stor tak till vores forældre med støtten på flere forskellige sprog 🤣🙏🏽 og också tak til vores sponsor HIREQ (hvor er min paraply?) 🤣🇸🇪

Sammantaget en rolig cuphelg för Kulladals FF mycket talangfulla och duktiga Pojkar 2012. Imponerande insatser på fotbollsplan och underbar kamratskap både på och utanför plan. Mycket bra killar! O A O A E, VI E KULLADALARE 💙

Hälsningar

Tränarna